Назарова Ксенія Іванівна
Головна | На допомогу вчителю початкових класів | Реєстрація | Вхід
 
Вівторок, 19.03.2024, 06:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 214
Новини ЧОІППО
Статистика
Форма входу

 

Літературне читання 2 клас

Контрольна робота. Аудіювання

 

Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 2 класі – 140-160 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причинно-наслідкових зв’язків, визначення теми твору. Для учнів 2 класу завдання мають стосуватись тільки фактичного змісту твору. Оцінювання аудіативних умінь в усній формі здійснюється за тими ж вимогами, що і оцінювання сформованості навички розуміння прочитаного.

Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.

Літературне читання 2 клас

робота №1. Аудіювання

Варіант 1. Л.Воронкова «Антон і Харитон»(текст дітям на руки не роздається)

Жили на світі Антон і Харитон.

- Давай з тобою дружити, – сказав Харитон. – Усе ділитимемо навпіл – і горе, і радість.
- Згода, - сказав Антон, - коли поруч друг, жити легше і веселіше.

Йшли вони якось полем. Сонце палить. А сховатися ніде – ні деревця, ні кущика.
- Дай мені свого бриля, - сказав Харитон, - а то мені дуже голову припікає. Сонце почало і йому пекти в голову, але Антон подумав: «Нічого, потерплю. Зате Харитонові добре!»

Раптом набігла величезна хмара, линув дощ.
- Давай мені скоріше свого плаща, - закричав Харитон, - хіба не бачиш, що твій друг мокне?

Антон віддав йому плаща. Дощик поливав Антона. Але він думав: « Ну, що ж, заради дружби і помокнути можна». Закінчився дощ, засяяло сонечко. Харитон віддав Антонові його плащ і бриль.
- Візьми, - каже він, - а то мені нести важко.

Антон узяв мокрий плащ і мокрий капелюх. І замислився. Тим часом друзі дійшли до перехрестя.
- Тобі куди? – запитав Антон.
- Мені ліворуч, - відповів Харитон.
- Ну, а мені праворуч, - сказав Антон.
- Так ми ж хотіли разом іти! – Закричав Харитон. – Ми ж друзі з тобою!

Але Антон ішов усе далі й далі. Жодного разу не озирнувся.

Літературне читання 2 клас

  • робота №1. Аудіювання

Прізвище, ім’я ________________________________

  • 1. Л.Воронкова «Антон і Харитон»
  1. Де відбувалися події?

А У лісі

Б На шкільному подвір’ї

В У полі

  1. Що захищало Харитона від сонця?

А Капелюх

Б Бриль

В Панама

  1. Що захищало Харитона від дощу?

А Плащ

Б Парасоля

В Куртка

  1. Куди повернув Антон на перехресті?

А Прямо

Б Праворуч

В Ліворуч

  1. Встав у речення пропущене слово.

Будемо один з одним все ділити навпіл – і _________, і радість.

  1. Встанови послідовність подій у тексті.

1 Тим часом друзі дійшли до перехрестя

1 Йшли вони якось полем

1 Пройшов дощ. Засяяло сонце.

  1. Підкресли речення, яке не зустрічалося у тексті.
  • Раптом набігла величезна хмара. Линув дощ.
  • Харитон подякував Антону за допомогу.
  • Дощик поливав Антона.
  1. Підкресли слова, які описують Антона.

Добрий, щирий, щедрий, ввічливий, впертий, доброзичливий, привітний.

 

 

 


11 ПРАВИЛ, ЯКІ НАВЧАТЬ ДІТЕЙ ЛЮБИТИ КНИГИ ЗМАЛКУ

Від того, як батьки читають своїм дітям з перших днів, залежить, чи полюблять вони книжки, і наскільки готовими вони будуть одного дня навчитися читати самостійно.

11 порад, які зроблять ваше читання з малюком цікавим та мотивуючим.

1. Читайте книжки з багатими ілюстраціями

Зрозуміло, що найменш корисними для дитини до 5 років будуть книжки з простими фото, а не ілюстраціями. Порівняно з ілюстрованими виданнями вони не дають стільки приводів для розмов, які є вкрай важливими для розвитку дитини, розповідають фахівці з неприбуткової організації Parent-Child Home Program, яка допомагає вчитися вдома дітям із малозабезпечених сімей.

2. Ставте дитині запитання за малюнками

Діти у віці від 16 до 24 місяців щодня додають більше слів до своїх умовних словничків, ніж у будь-який інший період. Перші і найпростіші для них слова з книжкових ілюстрацій — собака, дерево. Якщо бачите малюнок собаки, запитайте дитину: "Чи бачиш ти собаку?" "Якого він кольору?" "Що собака робить?". Базове знання іменників допоможе дітям запам'ятовувати інші частини мови швидше. Скоро собака перетвориться на коричневого собаку, а потім на Коричневий собака біжить.

3. Обіймайте малюка, коли ви разом читаєте

Це допоможе малюкові асоціювати читання з близькими стосунками та комфортом. Ваша поведінка також дозволить дитині почуватись упевнено, читаючи вголос у шкільному класі — це те, чого вимагають від вихованців вже у дитсадках.

4. Діліться знаннями про очевидне

Вказуйте дітям на речі, які вам, як дорослому, здаються очевидними. Назвіть ім'я автора і розкажіть про нього, покажіть дитині, як тримати книжку, продемонструйте, як ви читаєте речення зліва направо, і як це — перегортати сторінки. Знаючи ці базові кроки читання дитина зможе простіше розпочати читати самостійно, коли буде готовою.

5. Співставляйте фантазію письменника з реальним життям

Якщо ви читаєте книжку про Сьюзі, яка йде до магазину, поговоріть з нею про той випадок, коли ви ходили разом до магазину. Поставте прості запитання (хто, що, де та чому) дітям до 3 років, щоб розпочати діалог. Пов'язуючи події у книзі з реальними, ви спрощуєте дитині процес запам'ятовувати книжку і нові слова.

6. Використовуйте читання як привід до розмови

Насправді, не так важливо, чи прочитаєте ви дитині книжку повністю. Що справді має значення — це розмова, яка відбувається між вами під час читання. Батьки, які відповідають на запитання (навіть коли ті знаються безкінечними!), і можуть повертатися до подій у книжці, чи забігати наперед, розвивають у дітей когнітивні здібності та полегшують соціальну адаптацію у справжньому світі.

Нехай розмова розпочнеться із ваших запитань до ілюстрацій.

7. Не бійтеся імітувати голоси чи видавати смішні звуки

Мууу! Ба-бах! Няяяяууу. Можливо, вам і буде ніяково гавкати, скавчати і кудахкати, однак вашій дитині потрібно чути ці звуки. А ще їм подобається бачити вас кумедними. Різноманіття звуків та голосів допомагають дитині розпізнавати фонеми, які складаються у слова, тож вона швидше заговорить повними словами.

8. Читайте інтерактивні книжки з дітьми до 2 років
Книжки з текстурою, незвичними конструкціями, вирізаними героями чудово підійдуть дітям з коротким сфокусованим інтересом, бо вони мотивують малих бути зацікавленими та відчувати себе частиною процесу. Спробуйте читати дітям спочатку інтерактивні, а вже потім прості ілюстровані книжки, щоб їм сподобалося читання обох видів.

9. Ставте запитання на передбачення подій

"Як гадаєш, що робитиме миша, коли наведе безлад? Що Гарольд намалює наступним?". Так ви просите дитину передбачити, що відбудеться в історії далі, або пропонуєте згадати, що вже сталося, і цим допомагаєте вчитися читати самостійно.

Пізніше, коли малюк візьме до рук книжку з розділами, він без проблем згадає, де зупинився. Це базове вміння робить читання веселим — скажіть, кому з дітей не сподобається можливість передбачити закінчення? Воно також дозволить дитині стати кращим оповідачем.

10. Використовуйте ілюстрації, щоб розповісти про кольори, форми та число

Знання про те, як треба рахувати, не менш важливе, ніж вміння читати. Одна справа, коли дитина рахує від 1 до 10 подумки, зовсім інша — коли вона може розпізнати форми, кольори та числа у реальному світі. Через розмову під час читання (Скільки яблук у кошику?), ви допомагаєте зрозуміти числа та інші математичні асоціації, а це — підвалини розуміння математичних проблем у майбутньому.

11. Дозвольте дитині керувати читанням

Якщо ви змушуєте дитину сидіти з книжкою, вона думатиме про читання, як про покарання. Натомість стежте за увагою дитини. Коли вона втрачає інтерес, може бігати по кімнаті, але повернеться до книжки за кілька хвилин. Не здавайтеся, коли малюк втікає, або йому нудно. Читайте далі і коментуйте історію для себе. Найчастіше, діти повертаються з цікавості.

 


Цікаві способи навчити дитину рахувати

Корисні навички рахування потрібні як у математиці, так і у реальному житті. Уміння дітей правильно підрахувати що-небудь, особливо гроші, часто є приводом для занепокоєння батьків. Тому необхідно якомога раніше розпочати навчання вашого малюка рахувати. Але зробити це не завжди просто. Щоби полегшити це інколи важке завдання, ви можете скористатись цікавими способами лічби, запропонованими в даній статті, і вони неодмінно привернуть увагу та сподобаються вашим дітям.

Заняття 1: разом з дитиною розповідайте лічилки

Спільне промовляння або проспівування лічилок – це кращий спосіб навчити рахувати дитину віком від трьох до п'яти років. Діти звертають особливу увагу на цікаву музику й пісні. Таким чином, пісні та ігри, пов'язані з числами й лічбою, добре допомагають викладати базові математичні навички.

Мама кличе гусенят:
- Раз, два, три, чотири, п'ять!
Раз – гусятко золотисте,
Два – гусяточко сріблисте,
Три – гусятко чорно-біле,
П'ять – мале дуже сміливе.
А четвертий – боягуз,
Знову сів під пишний кущ.
І кричить: мерщій сюди!
Як дістатися води?
- Шість, сім, вісім! Що ви, знову
Починаєте розмову?
- Дев'ять, десять, гей, виходьте!
Пісеньку свою заводьте!
Спершу треба підкріпиться,
На сніданок в нас пшениця!
Всі прибігли гусенята.
Воду люблять, як малята!
Будуть снідати, старатись,
Щоб разом в ставку купатись.
.. (Шторм В.)
 

Заняття 2: використовуйте для лічби печиво й дитячі картки

Сьогодні у продажу є величезна різноманітність дитячих карток із цифрами. Нехай дитина частіше грає з ними. Не здійснюючи надмірного тиску, просіть малюка розкласти картки по порядку. Повторюйте цей процес щодня, доки дитина не освоїться з цифрами й лічбою.Печиво та крекери також чудово привертають дитячу увагу. Рахуйте крекери вголос, перш ніж запропонувати їх дитині. Попросіть її рахувати кожне печиво, яке вона відправляє до рота, і постійно хваліть її за хорошу роботу. Діти люблять печиво й неодмінно отримають задоволення від лічби.

Заняття 3: використовуйте для лічби кубики та східці

Попросіть дитину побудувати башту з кубиків, що з'єднуються. Нехай вона рахує вголос кожний кубик, а коли дорахує до десяти, нехай зруйнує вежу. Діти зазвичай люблять усе ламати й тому, швидше за все, будуть проявляти велику зацікавленість до будівництва, лічби і руйнування кубиків.Щоразу, коли діти йдуть угору або вниз по сходах, просіть їх рахувати сходи. Вони часто люблять підійматись і спускатись, тому це може допомогти їм легко навчитись рахувати.

Заняття 4: грайте в магазин

У себе вдома спорудіть «овочевий ринок» з кількома картоплинами, помідорами й цибулинами. Дайте дитині гроші й попросіть її купити дві картоплини, три помідори і чотири цибулини. Делікатно виправляйте дитину, якщо вона принесла неправильну кількість овочів.Якщо вашій дитині сім чи більше років, разом з нею вирушайте на справжній овочевий ринок і попросіть заплатити за овочі власноруч. Це дозволить їй зрозуміти значення грошей і правильний спосіб поводження з ними.

Заняття 5: учіть дітей рахувати в товаристві

Запросіть кількох дітей у гості і нехай вони сядуть у коло. Просіть їх рахувати від одного до ста (тисячі) і дайте набір маленьких іграшок. Нехай діти грають з ними. Попросіть їх набрати в руки якомога більше іграшок, голосно рахуючи їх. Можна навіть улаштувати маленький конкурс.

Використовуючи ці кумедні способи, ви неодмінно зробите процес рахування цікавим.


       

Дотримання  орфографічного  режиму в початкових  класах

Дані  рекомендації  розроблено  з  використанням  нормативно-інструктивних  матеріалів  МОН  України( наказ  МОН  України №371 від 05.05.2008р. «Про  затвердження  критеріїв  оцінювання  навчальних  досягнень», лист  МОН  України  №1/9-529 від  27.12.2000р.)

    Для забезпечення високої грамотності і загальної культури учнів необхідно дотримуватися визначених правил і рекомендацій щодо ведення учнівських зошитів.

 У 2 – 4 класах для навчальних класних і домашніх завдань з української мови та інших мов, математики учні ведуть по два зошити (для періодичної заміни їх під час перевірки вчителем).

 Для перевірних (контрольних)робіт з мов і математики слід використовувати окремий зошит, у якому учні також аналізують помилки роботи.

        З метою формування окремих функціональних навичок письма дозволяється в межах граничного навантаження використовувати додаткові зошити.

        З української  (російської) мови, математики, ознайомлення з навколишнім світом та природознавства, з курсу «Я і Україна» у 1 – 4 класах можна використовувати додаткові зошити з друкованою основою, що разом з підручником становлять єдиний навчальний комплект.

        Учнівський зошит не є державним документом.

      Тому в 1 та 2 класах зошити підписує вчитель, у 3 – 4 класах – це роблять учні за зразком , написаним учителем на дошці, наприклад:

        У письмових  роботах  з мови, математики треба зазначати дату виконання роботи, яка це робота, (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, творча робота, задача тощо), заголовок зв’язного тексту (переказу, розповіді тощо).

      Відповідно до 4-го видання Українського правопису (Український правопис. – 4 – те видання. – К.: Наукова думка, 1993 р. – с. 127) в кінці заголовків крапка не ставиться.

        Наприклад:

                      9 грудня                                                      12 листопада

                 Класна робота                                            Домашня робота

                            Вправа                                                         Задача

        Дату, назву роботи та її вид ( вправа, словниковий диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. У 4 класі дату виконання роботи з мов записують словами, з математики – на розсуд учителя.

        У зошитах для контрольних робіт, що виконуються в класі, учні пишуть дату, вид завдання і заголовок тексту. Запис учнями виду роботи (словниковий, попереджувальний диктант) здійснюється за вказівкою вчителя (за функціональною потребою).

   Наприклад:                                                                                                                                                                           

               9жовтня                                            12 листопада

               Диктант                                    Контрольна робота

                 Осінь                               

 Під час виконання письмової роботи учні повинні дотримуватися абзаців.

        Необхідно стежити, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка.

        Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно записану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає заміні, слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно. Виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем.

Рекомендації до оформлення письмових робіт з мов

        У період навчання грамоти учні 1 класу виконують навчальні завдання в зошиті з друкованою основою (зошити для письма і розвитку мовлення), де подано зразки написання літер, їх поєднань, окремих слів і речень, а також вправи на розвиток мислення і мовлення школярів.

        Щоб навчити першокласників орієнтуватися у розлініюванні зошита та для виконання індивідуальних, диференційованих вправ і завдань, починаючи з листопада (січня), можна паралельно практикувати виконання окремих завдань у шкільних зошитах з таким самим розлініюванням. 

У період навчання грамоти (в 1 класі) дату виконання завдань, слова Класна робота учні не пишуть. У цей період між завданнями класних робіт учні залишають по два робочі рядки для записів чи поміток учителя.

 Записи на новій сторінці зошита учні починають робити з першого рядка. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовують для виконання інших завдань на розсуд учителя.

 Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а також між видом роботи та заголовком рядок не пропускають.

 Між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки (для відокремлення однієї роботи від іншої та для виставляння оцінки).

       Для виконання різноманітних завдань, пов’язаних з мовним аналізом (креслення схем речень, звуко - складової структури слів, друкування тощо), першокласники ведуть окремий зошит у клітинку.  

     Зошит з друкованою основою використовують як на уроці, так і для виконання  домашніх завдань. Після опрацювання теми за підручником зошит з друкованою основою перевіряють, виконання завдання оцінюють.

       У 3 класі на уроках української (російської) мови та іноземної мов протягом усього семестру учні продовжують писати в зошитах у дві лінії з контрольними похилими (зошит з графічною сіткою № 1).

 У ІІ семестрі  3 класу краще підготовлені учні поступово переходять на письмо в зошитах в одну лінію. Повний перехід усього класу на письмо в одну лінію може бути закінчений наприкінці 3 класу або в І семестрі 4 класу. Висота малих літер становить близько 4,0 мм.

Рекомендації до письмових робіт з математики

 Навчальні вправи чи інші письмові завдання з математики учні виконують у зошитах у клітинку.    

  У 1 класі , коли учні не записують дату виконання роботи, між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи та початком наступної пропускають чотири клітинки для зауважень, поміток учителя.

 Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.

 Між записами дати, назви роботи та ії виду у зошитах з математики пропускають  одну клітинку.

Дaтy, назву роботи та її вид (задача, математичний диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу (назву виду завдання учні записують за функціональною потребою - на розсуд учителя).

 Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка, наприклад 

            8 листопада

Класна робота                    

         Задача 31

Між кінцевим рядком завдання однієї письмової роботи і початком  наступної в зошитах з математики слід пропускати чотири клітинки. Цифри і літери  пишуть у клітинці зошита похило. Кожну цифру, знак і літеру записують в окремій клітинці.    

 У 1-4 класах пропонується писати цифри висотою в одну клітинку, у 1-2 класах писати малі літери висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки. Великі літери в усіх класах пишуть заввишки в півтори клітинки.

 Математичні вирази можна розміщувати в рядку або в стовпчик. Між виразами відстань добирають довільно, але з дотриманням симетрії та економії паперу.

 У 1 класі розв'язання задачі учні записують у вигляді виразу. Допускаються різні форми запису розв'язання задачі:

2 + З = 5 (ол. ) або 2 ол
Наш час
Ми у світі
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Педпреса
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz