Готуємо третьокласників до
участі в конкурсі
з української мови ім. П. Яцика
1 Записати 2 слова,
які звучать і пишуться
однаково, але мають
різні
значення. Скласти
з ними речення.
2 Виділені слова
замінити синонімами.
Утворені речення записати,
підкреслити основу речення.
З-за хмари виглянуло сонечко.
За хмару заховався місяць.
3 Підкреслити букви,
що позначають дзвінкі
приголосні звуки у
словах:
Казковий, пташка
Зірочка, сніжинка
До
слів казковий, сніжинка підібрати
3-4 спільнокореневих слова,
записати
їх та виділити
в цих словах
корінь.
4 До
даних загальних назв
дописати власні.
Поет… Місто… Річка…
Село… ... область Учень…
5 Записати 2 речення, використавши
в кожному слово сонце в
різних
його значеннях. Підкреслити
основу речення.
6 Записати в
алфавітному порядку назви
міст. Визначити кількість
букв і
звуків у підкресленому слові.
Київ, Вінниця, Донецьк, Львів,
Луганськ, Одеса, Кременчуг,
Канів,
Полтава, Прилуки, Ялта.
7 Записати по 3
слова з апострофом
У корені слова
Після префікса
8 З
поданих слів скласти і записати речення.
Має, для,
всіх, зрозумілим, усне,
виразним, бути, мовлення,
правильним.
9 Вставити пропущені
букви у словах:
Д…ректор, ап…льсин, во…кий,
ні…ті, во…зал, гор..зонт.
10 Записати подані
слова й словосполучення в
кличному відмінку.
Півник, люба Іринка,
шановна Світлана Іванівна, дорогий Андрій.
11 Виписати граматичні
основи речень. Скласти
з однією з
них власне речення.
Насунули дощові хмари.
Сонце освітило верхівки
дерев. Заспівав
соловейко
на калині. Їхали
козаки із Дону
додому.
|