Назарова Ксенія Іванівна
Головна | ПІДГОТОВКА КОНКУРСНИХ МАТЕРІАЛІВ | Реєстрація | Вхід
 
Четвер, 19.07.2018, 20:41
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 191
Новини ЧОІППО
Статистика
Форма входу

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ КОНКУРСНИХ МАТЕРІАЛІВ


УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСВІДУ РОБОТИ

На даному етапі Конкурсант повинен продемонструвати креативність свого професійного мислення, вміння виділяти педагогічні проблеми, розчленовувати їх на завдання, знаходити в процесі дослідницької або практично-експериментальної діяльності способи їх вирішення, оформити все це у вигляді авторських програм, концепцій, систем, методик, технологій, передового педагогічного досвіду, що несуть в собі оригінальні стратегію і тактику.

Авторська робота повинна бути представлена на електронних носіях та в друкованому вигляді (до 12 сторінок).

Мета - показати науково-методичну підготовку учасників Конкурсу, вміння узагальнювати власний досвід.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ 

Усне подання (презентація) конкурсантом свого професійного досвіду, в якому відображаються інноваційні підходи до освіти, сутність використовуваних освітніх технологій, відповідність до сучасних вимог в освіті.Презентація досвіду може бути подана у вигляді мультимедійної презентації.

Оформлення мультимедійних презентацій

Оформлення слайдів

Дотримання єдиного стилю оформлення (уникати стилів, які будуть відволікати від змісту презентації); допоміжна інформація не повинна переважати над основною інформацією (текст, малюнок).

Фон: виберіть для фону холодні тони.

Використання кольору: на одному слайді рекомендується використовувати не більше трьох кольорів: один для фону, інший для заголовка, третій для тексту; для фону і тексту слайда потрібно вибрати контрастні кольори.

Анімаційні ефекти: використовувати можливості комп'ютерної анімації для подання інформації на слайді, але не зловживати різними анімаційними ефектами (вони не повинні відволікати увагу від змісту слайда).

       Подання інформації- Зміст інформації: використовувати короткі слова і пропозиції; мінімізувати кількість прийменників, прислівників, прикметників; заголовки мають привертати увагу аудиторії.

- Розташування інформації на сторінці: переважно горизонтальне розташування інформації; найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрана; якщо на слайді є картинка, напис повинен розташовуватися під нею; бажано, щоб на слайдах залишалися поля, не менше 1 см з кожної сторони; всі слайди (крім першого) повинні містити порядковий номер, розташований у правому нижньому куті (розмір шрифту - не менше              20 пт).

- Шрифти для заголовків - не менше 24 пт; для інформації - не менше            18 пт; шрифти без зарубок легше читати з великої відстані; не можна змішувати різні типи шрифтів в одній презентації; для виділення інформації слід використовувати жирний шрифт, курсив або підкреслення; максимальна кількість текстової інформації на одному слайді - 15 рядків тексту, набраних Arial 18 пт).

- Способи виділення інформації: рамки, заливки, межі; різні кольори шрифтів, штрихування; малюнки, діаграми, схеми для ілюстрації найважливіших фактів.

- Обсяг інформації: не варто заповнювати один слайд дуже великим обсягом інформації: глядачі можуть запам'ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень; найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді; максимальна кількість графічної інформації на одному слайді - 2 малюнки (фотографії, схеми тощо) з текстовими коментарями (не більше 2 рядків до кожного).

- Види слайдів: для забезпечення різноманітності слід використовувати різні види слайдів з текстом, з таблицями, діаграмами, фотографіями, ілюстраціями, схемами.

- Ілюстрації: при використанні фотографій обробляйте їх в Adobe Photoshop, змінити розмір зображення, збережіть командою «Файл - Зберегти для web», формат файлів вибирайте png або jpeg, так щоб максимальний розмір файлів не перевищував 500 КВ. 

САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ

Мета - дати уявлення про учасника як про особистість, про його лідерські якості, креативність.

Самопрезентація - самопредставлення у довільній формі з використанням будь-яких форм презентації.

Регламент даного Конкурсного випробування – до 3 хвилин.

Тему самопрезентації визначає сам учасник Конкурсу.

Самопрезентація учасника в цьому році не оцінюється, але вона покликана сформувати перше враження про Конкурсанта, його унікальний образ, дати журі уявлення про його особистісні, лідерські якості, креативність.

Успіх самопрезентації залежить від уміння представити себе іншим людям, привернути увагу, інтерес людей до власних цінних якостей. У побудові успішної самопрезентації немає дрібниць. В ній важливо все: зовнішність Конкурсанта, його одяг, мова, інтелект, стиль поведінки, манера триматися на сцені, яка проявляється у вільних рухах, умінні саморегуляції. Розробляючи сценарій самопрезентації, пам'ятайте, що головними цілями в цьому Конкурсі є наступні позиції: запам'ятатися, переконати, зробити своїми прихильниками членів журі. На цьому і буде будуватися стратегія успіху, але єдиного рецепту як це зробити не існує - у кожного він свій.

(У книзі К.С. Станіславського «Робота актора над собою» є рядки: «Чи знаєте ви таких акторів, яким варто тільки з'явитися на сцені, і глядачі їх вже люблять? За що? За красу? Але дуже часто її немає. За голос? І він нерідко відсутній. За талант? Він не завжди заслуговує захоплення. За що ж? За ту невловиму здатність, яку ми називаємо шармом».)

Конкурсне завдання «Самопрезентація» може бути виконано у будь-якій формі. Варіантів подання самопрезентування величезна кількість - це може бути і вистава одного актора, і презентація (у тому числі з використанням мультимедійної презентації та відеофільми), шоу, монолог, сповідь, акція, лекція і так далі.

КОНКУРСНИЙ УРОК

Мета - показати індивідуальні особливості педагога - митця, педагога-професіонала, педагога-людини, індивідуальний стиль діяльності і своєрідність моделі навчання, педагогічні знахідки та авторські методичні прийоми, професійну компетентність.

Конкурсний урок учителя - незвичайний урок. Він вимагає особливого настрою як під час підготовки до нього, так і у процесі його проведення та аналізу зробленого. Щоб вміючи увійти у світ практичної педагогіки, мало володіти лише міцними теоретичними знаннями з обраної спеціальності і, здавалося б, непоганими виконавськими навичками, продемонстрованими на навчальних заняттях. Успішний початок у педагогічній діяльності дуже багато в чому залежить також від уміння з перших хвилин уроку привнести в дитячий колектив дух радості і співтворчості, викликати цікавість та інтерес з боку учнів до того, що відбувається на уроці, що передбачається ще зробити (адже вони теж з нетерпінням чекають зустрічі з учителем).

Але на цьому підготовка до уроку не закінчується, а тільки починається. Необхідно, крім того, подумки уявити собі місце проведення і весь хід уроку, його початок і закінчення. Важливого значення набувають особистісні та поведінкові риси вчителя - зовнішній вигляд, уміння чітко висловлювати свої думки, володіти голосом, визначати найбільш вигідне власне місце знаходження по відношенню до учнів і т.п. Все це кілька разів бажано обіграти різними способами: інтонації і висоти власного голосу, відпрацюванням окремих елементів рухів перед дзеркалом, визначенням ключовими словами основних видів вправ.

По ходу уроку бажано:

- розпочавши урок, на рівні спілкування «вчитель-учень», прагнути поступово перейти на більш глибокі взаємні суб’єкт-суб’єктні відносини з дітьми, адже лише при повній гармонії з учнівським колективом можна створити умови для навчального процесу, досягти бажаних успіхів у результаті навчання.

САМОАНАЛІЗ КОНКУРСНОГО УРОКУ

Мета і завдання уроку.

Актуалізація знань.

Формування пізнавальної мотивації.

Засвоєння нового навчального матеріалу.

Закріплення нових знань.

Подання домашнього завдання.

Визначення форми уроку.

Професійна діяльність учителя під час уроку.

Мотивованість і активність учнів.

Психологічна атмосфера уроку.

Використання технічного обладнання та наочності на уроці.

Самоаналіз проводиться безпосередньо після проведення уроку. Він являє собою поетапний аналіз і оцінку уроку загалом і окремих його сторін.

Самоаналіз уроку як конкурсний захід - це виступ педагога, який проводив заняття, і його бесіда з членами журі (що припускає відповіді на питання, необхідні для отримання додаткової інформації про хід та результати діяльності вчителя і учнів на уроці, про оцінювання цієї діяльності).

В ході п'ятихвилинного виступу педагог може висловити свої міркування з приводу рівня підготовки дітей, з якими довелося працювати, порівняти умови проведення конкурсного заняття з тими, в яких педагог працює на своєму робочому місці, поділитися своїми невикористаними знахідками (додатковими методичними прийомами). Крім того, не потрібно боятися вказати на власні помилки - журі сприйме це позитивно. Слід пам'ятати, що посилання на незапланований рівень підготовленості дітей та інші «недоліки» класу некоректна.

Оцінюється здатність учасника Конкурсу до рефлексії, вміння побачити помилки і недоліки, визначити рівень власної успішності.

Педагогу важливо, з точки зору психології,  мати «внутрішній фокус контролю», тобто шукати причини ефективності або неефективності своєї діяльності у своїх професійних діях.

Для конкурсанта важливо логічно вибудувати такі види конкурсних випробувань: узагальнення досвіду роботи – конкурсний урок - самоаналіз конкурсного уроку.

МАЙСТЕР-КЛАС

Майстер-клас - особлива форма ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа передового педагогічного досвіду»), заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів.

Проводячи майстер-клас, учитель насамперед не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти учасників у процес, зробити їх активними, розбудити в них те, що приховано навіть для них самих, зрозуміти й усунути те, що йому заважає в саморозвитку. Всі завдання вчителя і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву учасників, створити таку атмосферу, щоб вони проявили себе як творці. Це м'яке, демократичне, непомітне керівництво діяльністю.

Складові майстер-класу:

·  Постановка проблемної задачі шляхом створення проблемної ситуації.

·  Побудова алгоритму рішення даної задачі шляхом «програвання» навчальних ситуацій.

·  Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів рішення задачі.

·  Рефлексія.

Критерії якості підготовки і проведення майстер-класу

Для визначення ефективності підготовки і проведення майстер-класу ми пропонуємо використовувати наступні критерії.

Презентативність. Вираженість інноваційної ідеї, рівень її представленості, культура презентації ідеї, популярність ідеї в педагогічних, методичних та практичних аспектах освіти.

Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність (масштаб і рівень реалізації ідей). Вибір, повнота та оригінальність вирішення інноваційних ідей.

Прогресивність. Актуальність і науковість змісту і прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходять за рамки стандарту і відповідних тенденціям сучасної освіти та методики навчання предмета, здатність не тільки методичного, але і до наукового узагальнення досвіду.

Вмотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації, включення кожного в активну творчу діяльність зі створення нового продукту діяльності на занятті.

Оптимальність. Достатність використовуваних засобів на занятті, їх поєднання, зв'язок з метою і результатом (проміжним і кінцевим).

Ефективність. Результативність, отримана для кожного учасника майстер-класу. Який ефект розвитку? Що це дає конкретно учасникам? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.

Технологічність. Чіткий алгоритм заняття (фази, етапи, процедури), наявність оригінальних прийомів актуалізації, проблематизації («розриву»), прийомів пошуку і відкриття, подиву, осяяння, рефлексії (самоаналізу, самокорекції).

Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь готовності до поширення і популяризації свого досвіду.

Загальна культура. Ерудиція, нестандартність та інноваційність мислення, стиль спілкування, культура інтерпретації досвіду.

 

 

 

Наш час
Ми у світі
Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Педпреса
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018Створити безкоштовний сайт на uCoz