На шостому тижні Великого посту починається Вербний тиждень. Він і закінчується святом, яке називають Вербною неділею, "шутковою" або "квітною".
Цей день приходить рівно за тиждень до святкування Воскресіння Христового..
У Вербної неділі є й інша назва – Вхід Господній до Єрусалима. Саме цього дня, за описами з Євангелії, Ісус в'їхав на віслюку до святого міста Єрусалим. Місцеві жителі зустрічали його як рятівника пальмовими гілками і хвалебними криками "Осанна!" Саме свято символізує визнання народом Ісуса Месією, а також вхід Сина Людського до Раю. В Україні пальми не ростуть, тому їх замінили вербовими гілками. Це дерево здавна користується великою шаною в українців, бо воно перше сповіщає про прихід весни й має цілющі властивості.
Під час богослужінь на Вербну неділю в храмах освячують букетики верби. Потім освячену вербу несуть додому, прикрашають нею ікони й зберігають протягом усього року. Вважається, що вона вбереже від зурочень, хвороб, повеней і пожеж та інших бід. Вербі приписувалася цілющі сили. Вербові бруньки з'їдали, щоб бути дужим і не боліло горло. Їх додавали до каш, щоб набратися весняної сили. У відварах з вербою купали дітей, щоб уберегти від хвороб. Освяченим гіллям кропили хати й домашню худобу від бід.
Та найголовніший ритуал Вербної неділі – це легкі удари вербовим гіллям один одного, примовляючи: "Не я б'ю, верба б'є, за тиждень - Великдень, недалечко червоне яєчко". Молоді хлопці та дівчата билися свяченою вербою ще й коло церкви, та й дорогою, як додому йшли, а б'ючись, примовляли: Будь великий, як верба, А здоровий, як вода, А багатий, як земля! В Галичині примовляли так: Шутка б'є - не я б'ю, Віднині за тиждень Буде в нас Великдень!
На цей час варто утриматись від активних веселощів та надмірного вживання алкоголю. Їжа має бути скромною. Не можна у Вербну неділю і готувати гарячі страви. Цього дня забороняється будь-яка фізична праця. Похід до майстрів манікюру, перукаря відкласти на інший день, щоб не накликати на себе неприємності.
Добірка рухливих ігор з інтелектуальним навантаженням
- Гра «Естафета».
Діти шикуються в шеренгу. Їм пропонують назвати:
Перший варіант. Споріднене слово до іменника ліс. Називай та естафетну паличку передавай. А також до слів: вода, річка, гора, сад тощо.
Другий варіант. Іменник (слово), що відповідає на запитання хто? Називай та естафетну паличку передавай. Учитель може дати зразок. Класовод іде вздовж шеренги, слухає відповіді, допомагає, виправляє.
- Гра «Крокуймо».
Діти стоять обличчям до педагога.
Перший варіант. Вчитель називає різні числа, а діти роблять крок вперед, якщо це число ділиться на 2 (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9). Якщо число на 2 не ділиться, то учні стоять на місці.
Другий варіант. Вчитель називає різні слова, а діти роблять крок вперед, почувши власні назви. Якщо слово пишеться з малої літери, то стоять на місці.
- Гра «Чарівний м’яч».
Перший варіант. Учитель із м’ячем у руках стоїть у центрі кола, утвореного дітьми, і каже: «М’яч лови та іменники (прикметники, дієслова тощо) назви».
Другий варіант. Учитель із м’ячем у руках стоїть у центрі кола, утвореного дітьми, і каже: «М’яч лови та до 1 додай ще 1 одиницю. Яка буде відповідь?» Можна використовувати будь-які числа.
- Гра «Веселі жабки» (взимку – «Пухнасті зайчики»).
Дітям, які стоять у шерензі, пропонується згадати слово із заданим звуком і кожному своє слово прострибати по горбочках (обручі). Скільки складів у слові – скільки горбочків «жабка» має прострибати: мак – один раз, мама – двічі стрибнути, машина – тричі.
- Гра «Веселе коло».
Діти йдуть по колу один за одним, педагог називає звуки української мови. Треба присісти (підстрибнути, плеснути у долоні над головою), почувши голосний А (присіли), Б, В, Г (йдуть), У (присіли), Д, Л (йдуть). Варіантів цієї гри безліч. Можна їх комбінувати.
- Гра «Вервечкою».
Діти стають один за одним і кладуть руки на плечі попереднього. Першим стоїть найменший. Остання дитина у ланцюжку виконує завдання, біжить наперед і стає першою. Тур закінчується, коли перша дитина опиняється останньою.
Називай від кого, або з чого одержується:
- Молоко – від корови
- Яйця – М’ясо – Цукор – Сир –
-
- Мед – Олія – Хліб –
-
- Масло – з молока, з сметани
Завдання№1 Знайдіть адреси сайтів, які містять інформацію про святкування Нового року в різних країнах світу. Надішліть до 19.12.2020 року повідомлення за адресою: http://nazarova.at.ua/gb
Завдання №2 Знайдіть відомості про те,під яким знаком буде проходити 2020 рік.
Завдання №3 Хто і коли ввів закон про святкування Нового року під ялинкою ?
Завершується робота над проектом "Як зустрічають Новий рік в різних країнах світу". Матеріали,які знаходили і надсилали ви,дуже цікаві, повчальні.Всі вони будуть використані при складанні презентації. Незабаром ви її побачите. Дякую за співпрацю. Які ви у мене розумники!!!!!
Новорічні свята починаються !!!
Настане час,коли маленькі колядники,посівальники та щедрувальники підуть по хатах рідних, знайомих,хрещених батьків,друзів, сусідів. Не забувайте і про самотніх,одиноких людей,які живуть поряд.Привітайте Їх обов'язково!!!
А чи підготували ви цікаві привітання до цих свят?
А тому наступним завданням 4 буде:
Знайти та вивчити гарну колядку,щедрівку та засівальні вірші. Створити новорічну листівку і записати на неї текст. Коли розпочнуться навчальні дні 2 семестру,проведемо в класі конкурс "Мої новорічні вітання".
Свої повідомлення можете залишити в "Гостьовій книзі".
Незабаром - РІЗДВО! Готувалися до нього старанно: тушкували капусту та картоплю,готували кутю та варили узвар.
ЗАВДАННЯ 5
Що таке КУТЯ? Які є рецепти її приготування ?
Що таке УЗВАР? Як його приготувати?
Свої повідомлення можете залишити на сайті або записати в зошиті.
В новорічній віншувальній пісні є рядки:"Бо прийдуть до тебе три празники в гості..."
Завдання 6
Про які головні три празники йдеться мова у пісні? Назви дати їх святкування.
Зима - це сніг,мороз,катання на санках та інші розваги... Ось і у нас зараз посипає сніжок.А чи задумувались ви- чому сніг рипить? Отож наступним завданням буде:
ЗАВДАННЯ № 7 Чому сніг рипить під ногами ?
Запиши відповідь на аркуш,зібрані матеріали помістимо у "Куточок спостережень за природою"
ЗАВДАННЯ № 8
Намалюй малюнок(бажано фарбами) "Сніг іде" чи "танок сніжинок".
Принеси його до школи.
Пропоную вам прочитати цю історію до кінця і поділитися враженнями від прочитаного. Шукайте розповідь у рубриці "Любій малечі про цікаві речі"