Ключові компетентності учнів початкових класів
- вміння вчитися;
- загальнокультурна;
- громадянська;
- здоров’язбережувальна;
- компететності з ІКТ;
- соціальна.
Вміння вчитися
*Учень вміє вчитися, якщо він визначає сам або
приймає мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планує і виконує необхідні
дії, контролює та оцінює свої
результати.
*Навчальна діяльність визріває в надрах ігрової і лише поступово стає провідною.
Вміння вчитися
*організовувати своє робоче місце;
*орієнтуватися у часі та берегти його;
*планувати свої дії;
*доводити роботу до кінця.
Загальнокультурна компетентність
*духовно – моральні основи життя людини.
*особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно – дозвіллєвій сфері.
*культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ.
*роль науки та релігії в житті, засвоєння наукової картини світу.
Громадянська компетентність
*усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ.
*знання своїх прав і обов’язків.
*здатність екологічно мислити.
*бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе.
Здоров’язбережувальна компетентність
*уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку;
*усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності;
*взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням;
*удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я;
*дбайливе ставлення до свого здоров’я: здорове харчування, розпорядок дня, гігієнічний догляд за тілом, загартовування.
Компететності з ІКТ
*Здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією.
*Вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.
Соціальна компетентість
*Проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві;
*Продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
*Конструктивне розв’язання конфліктів, досягнення консенсусу, брати на себе відповідальність за наслідки вчинків.