Назарова Ксенія Іванівна
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
 
П`ятниця, 29.03.2024, 17:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 214
Новини ЧОІППО
Категорії розділу
Мої статті [28]
Статистика
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Доповідь

Наступність у навчанні – це актуальна проблема переходу особистості на якісно новий ступінь розвитку завдяки створенню комфортних умов для розкриття її потенціалу під час переходу з одного типу організації освітнього процесу в інший. Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість  освітньої роботи в дошкільному навчальному закладі на вимоги, які будуть пред'явлені дітям в школі, а з іншого – орієнтацію вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті в дошкільному навчальному закладі та сім'ї знання, навички і досвід дітей; на активне використання їх в освітньому процесі.

Мета

Систематизувати досвід роботи з питання встановлення наступності між дошкільним навчальним закладом і початковою школою.

Створити простір для реалізації в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи виховання і навчання, що сприятиме зближенню умов виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.

Визначити оптимальні форми роботи з дітьми, які б забезпечили перехід з дошкільного навчального закладу до нових умов шкільного навчання з найменшими психологічними труднощами.

Завдання

1.Узагальнити теоретичні аспекти щодо створення загального сприятливого фону для фізичного, інтелектуального, емоційного розвитку дітей, як у дошкільному закладі, так і в початковій школі.

2. Створити умови, необхідні для реалізації єдиної лінії загального розвитку дитини на суміжних етапах освіти. 

3. Ознайомитись з новітніми технологіями, програмами навчання та виховання обох ланок освіти (старша група дошкільного закладу та перший клас початкової школи).

4. Забезпечити дитині природне входження в нові умови на перехідному етапі від дошкільного навчального закладу до школи.

5. Об’єднати зусилля дошкільного закладу, школи та сім’ї у виявленні психолого-педагогічних умов соціальної адаптації майбутніх першокласників.

 

Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні – є спрямованість педагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це, необхідний зв'язок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початковій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільних закладах, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв'язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у дитячому садку знань, умінь і навичок.

Але настав час, коли стало вкрай необхідно продумати використання сучасних форм щодо організації спільної роботи між закладами освіти.

 

             

Реалізація плану взаємодії методичної роботи педагогів дошкільної та початкової освіти відбувається за трьома напрямами .

Якщо в дитини вчасно сформовані адекватні уявлення про школу, розуміння вимог до нової ролі, вона не відчуватиме труднощів у прийнятті нової позиції, легко засвоюватиме норми і правила навчальної діяльності та поведінки в школі.

Щорічно в дошкільному закладі та в школі варто  проводити «День відкритих дверей».

На цей відкритий захід запрошуються батьки майбутніх першокласників та вчителі початкової школи. Мета проведення такого заходу – це встановлення довірчих відносин між батьками і педагогами, визначення завдань спільного виховання дітей та їхня реалізація, знайомство з традиціями, правилами, завданнями освітнього процесу, а також забезпечення оптимальних умов для розвитку кожної дитини як у навчальних закладах, так і вдома.  У невимушеній атмосфері батьки зацікавлено обговорюють питання, які їх найбільше цікавлять.

Щоб забезпечити реальну перспективність і співпрацю у роботі дошкільного закладу та школи важливо дотримуватись певних умов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лише у тісній співпраці колективу дошкільного закладу та педагогів початкової освіти народжуються найкращі ідеї та найоптимальніше реалізується задумане, лише спільними зусиллями можна досягти найкращих результатів у розвитку, вихованні та навчанні дітей. Робота з організації наступності має  проводитись педагогічними колективами спільно і системно. Тільки зацікавленість обох сторін і батьківської громадськості вирішить проблеми наступності дошкільної і початкової освіти, зробить перехід з дошкільного навчального закладу до початкової школи безболісним і успішним для дитини.

 

Проблема наступ­ності між початковою ланкою школи та старшою групою дитячого садка завжди була акту­альною і належить до числа найважливіших.  

   Наступність між дошкільним вихованням і шкіль­ним навчанням дітей завжди була одною з найваж­ливіших педагогічних проблем.        Чому проблема на­ступності знову і знову обговорюється на різних рівнях — серед науковців, працівників освіти, широ­кої аудиторії суспільства? Чому не зникають претензії з боку школи на адресу дошкільних закладів, а з боку працівників дитячих садків — до вчителя по­чаткової школи? Це обумовлено не тільки важ­ливістю даної проблеми і необхідністю її корегувати відповідно до соціальної ситуації. Головна причина такого становища в то­му, що вона розв'язувалась «співпрацюючими» пара­лельно. Дошкільна ланка і початкова ланка школи були двома розмежованими сторонами, і кожна сто­рона розв'язувала свої проблеми самостійно.

Якщо аналізувати стан розв'язання цієї проблеми, то потрібно підкреслити, що найменше взаємодія між дошкільними працівниками і вчителями молодшої школи спостерігається в цілях навчання. Сьо­годні технології навчання досягнули такого рівня, що будь-які знання можна було б дати дитині, неза­лежно від її віку. Тому на сьогоднішній день прак­тичних працівників дошкільних закладів і початко­вої школи хвилюють не стільки проблеми цілей і змісту навчання(чого вчити і навіщо вчити?), скіль­ки методів і засобів (як вчити?).

   Поняття наступності включає емоційний та комунікативний змістовні компоненти:

• емоційний компонент сприяє урахуванню спе­цифіки емоційної сфери особистості дитини, забез­печенню емоційної комфортності, пріоритету позитивних емоцій, побудові процесу навчання на оптимістичній гіпотезі;

комунікативний компонент сприяє урахуванню особливостей спілкування дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку, забезпеченню безпосереднього й контактного спілкування.

МЕТА ПРОГРАМИ:

Забезпечення цільової і змістової єдності у на­вчально-виховній діяльності дошкільного підрозділу і початкової ланки.

ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ:

• вихователям довкілля створювати умови для актив­ної співтворчості з дітьми, спрямованої на всебічний розвиток дитини;

• практичному психологу проводити психолого-педагогічну діагностику розвитку дошкільнят;

вчителям початкової школи забезпечувати умови без­болісної адаптації першокласників.

 

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

• забезпечення наступності дошкільної й почат­кової освіти;

• готовність дитини до навчання у школі та її соціальна адаптація.

 

СКЛАДОВІ НАСТУПНОСТІ МІЖ ДОШКІЛЬНОЮ ТА ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ

• методична робота;

• спільна робота вихователів та практичного психолога школи;

• робота з батьками майбутніх першокласників;

• робота з майбутніми першокласниками;

• адаптація до початкової школи;

• психолого-педагогічні рекомендації щодо розв'язання проблеми шкільної дезадаптації.

 

ЗАВДАННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

•Розвиток особистості

•Виховання особистості

•Навчання особистості

•Освіта особистості

•Здоров'язберігаюча компетентність

•Загально­культурна компетентність

•Пізнавальна компетентність

•Соціальна компетентність

 

АЛГОРИТМ РОБОТИ ШКОЛИ З ПИТАННЯ НАСТУПНОСТІ МІЖ ДОШКІЛЬНОЮ ТА ПОЧАТКОВОЮ ЛАНКАМИ

•Знайомство вчителів із майбутніми учнями. Відвідування груп у дошкільному закладі.

•Проведення спільних нарад, засідань педагогічних рад.

•Спільне МО вчителів початкової школи та довкілля.

•Проведення загальних батьківських зборів.

•Консультування батьків щодо готовності дітей до навчання в школі.

•Взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями.

•Екскурсія по школі вихованцями довкілля.

•Спільні виховні заходи.

•Підготовка рекомендацій для батьків.

•Діагностування майбутніх першокласників.

•Підсумкові збори батьків майбутніх першокласників.

Категорія: Мої статті | Додав: Oksana (17.12.2014) | Автор: Оксана E
Переглядів: 1734 | Теги: матеріали для доповіді | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наш час
Ми у світі
Пошук
Педпреса
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz