Назарова Ксенія Іванівна
Головна | способи постановки навчальних цілей | Реєстрація | Вхід
 
Вівторок, 20.11.2018, 11:41
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 193
Новини ЧОІППО
Статистика
Форма входу

 Способи постановки навчальних цілей

 

п/п

Способи

 постановки

Приклади

Резюме

1.

Постановка цілей через зміст того, що вивчають.

«Вивчити таблицю множення на 4»; «вивчити відмінки іменників»; «вивчити зміст деяких розділів»

Такий спосіб постановки цілей вказує лише на ті знання, які треба засвоїти на уроці або продовж декількох уроків.

2.

Постановка цілей через діяльність вчителя

«Ознайомити учнів з основними громадянськими правами й обовязками»; «продемонструвати прийоми читання умовних позначень на географічній карті» і т.д.

Учитель окреслює лише свої дії, хоч створює при такому підході враження упорядкованості в роботі.

3

Постановка цілей через внутрішні процеси інтелектуального, емоційного, особистісного розвитку учня.

«Формувати уміння аналізувати спостережу вальні явища»; «розвинути уміння виразного читання»; «формування уміння самостійно аналізувати умову й знаходити спосіб розв’язання математичної задачі»; «формувати інтерес до …»

У подібних формулюваннях ми впізнаємо узагальнені навчальні цілі – на рівні школи, навчального предмета або циклу предметів, але не на рівні уроку або навіть серії уроків.

4

Постановка цілей через навчальну діяльність учнів

Ціль уроку – розв’язування задач на знаходження руху»;

«виконання вправ на визначення дієслова у реченні», «дослідження будови рослин».

На перший погляд видається, що таке формулювання навчальної цілі вносить певну визначеність у плануванні і проведенні уроку, але і тут із поля зору випадає важливий момент – очікуваний результат навчання, його наслідки.


Категорії навчальних цілей,

дієслова для формулювання конкретних навчальних результатів і ключові запитання для когнітивного домену таксономії Б. Блума

Категорії навчальних цілей

Дієслова для формулювання конкретних навчальних результатів

Ключові

запитання

Знання

Визначає, підбирає, позначає, вибирає (значення терміна, називає (конкретний факт, дату, подію, місце), констатує (факт), розрізняє (символи), перераховує (етапи процесу), описує (метод) цитує (правило), формулює (правило, закон, теорію), згадує назву, відтворює структуру, показує (елементи)

Назвіть …, у якому році …, де відбувалася …, напишіть формулу …, скільки …, хто…, що…, коли…, де…, ким….

Розуміння

Переструктуровує (у скороченому вигляді), переформульовує, переказує своїми словами, наводить приклади, перводить (таблицю в графік), розрізняє (суттєве у несуттєве), «прочитує» (схеми, графіки), пояснює (використання методів),фіксує наслідки (з даних фактів), розташовує ( у певному порядку) порівнює (числа), впізнає, тлумачить (значення слова)

 Який приклад відповідає…, чому…, яка головна ідея…, що ви довідалися…, чи я правильно розумію…, поясніть взаємозв’язок…, що це означає…, чи можете ви пояснити…, переробіть вираз…, докінчіть фразу…, розкажіть своїми словами…

Застосування

Змінює, підраховує, демонструє(правильне застосування методу чи процедури), знаходить, модифікує, виробляє, готує, показує, розв’язує, використовує (поняття і принципи для аналізу і нових ситуацій), застосовує (закони і теорії до ситуації практики), користується (словником) добирає, будує, зображує (умовні позначення).

Який результат отримаєте, якщо …,  пояснsть мету застосування…, перевірте передбачення, гіпотези, висновки…, як можна розв’язати проблему, використовуючи знання…, розв’яжіть задачу декількома способами…, яка  теорія дозволить пояснити дане явище…, відшукайте у тексті…, побудуйте…, позначте…,

Аналіз

Розрізняє (логічні помилки, позиції, припущення, тощо), диференціює, вирізняє (компоненти модулі),

Розпізнає (скриті значення), ідентифікує (припущення, причини), розрізняє (подібність і відмінність, відрізняє (факти від припущень), схематизує зв’язки (між фактами і наслідками), реконструює (взаємодії і взаємовідносини) звіряє гіпотезу з даною інформацією, аналізує, встановлює логіко-граматичні зв’язки, співвідносить, ділить на групи.

Яка структура…, класифікуйте…, у чому відмінність…, які основні припущення…, який зв’язок між.., яка мотивація…, які складові.., що є наслідком…, порівняйте.., проаналізуйте причини…, які докази можна привести що …, який результат отримаєте, якщо…, поясніть мету застосування…

Синтез

Породжує (унікальне повідомлення, оригінальну ідею), створює (прилад, метод, модель), розробляє (схему для класифікації інформації), пише (вірш, оповідання, казку, есе), планує, складає, комбінує, об’єднує, інтегрує (розв’язання проблем), сумує (знання з різних галузей у план для розв’язання проблеми), реорганізує, модифікує у нову цілісність (ідеї, матеріал, процес) робить висновки з конкретної інформації, досліджує, стисло характеризує, доводить.

Що можна запропонувати. Щоб …, як можна об’єднати…, знайдіть нове рішення…, запропонуйте алгоритм…, знайдіть альтернативу…, складіть із елементів…, систематизуйте, що треба об’єднати, щоб підтвердити…, охарактеризуйте…, напишіть…

Оцінювання

Висловлює судження, оцінює (логічну послідовність письмового матеріалу, відповідність висновків умові), порівнює (ідеї), підсумовує, спів ставляє, протиставляє, критикує, описує, розрізняє, розпізнає (суб’єктивізм, пояснює, підтверджує, інтерпретує, співвідносить, аргументує перевіряє (обґрунтованість доведення, підводить підсумки), відстоює власну відповідь.

Ви погоджуєтеся…, оцініть логіку…, опишіть цінності…, чому ви погоджуєтеся з …, чому ви вибрали саме…, що покращиться (зміниться), якщо…, виділіть критерії, чи відповідає .., що ви думаєте про …, наскільки правильні висновки.., що ви можете запропонувати, щоб…, як можна оцінити… з позиції, у чому сильні  і слабкі сторони, на чому ґрунтується твердження…

Наш час
Ми у світі
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Педпреса
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018Створити безкоштовний сайт на uCoz